Notícies

Dilluns, 19 de Setembre de 2011 10:33
Els centres lliuraran per primera vegada aquest curs un certificat als estudiants que no superin l'ESO

Al voltant de 60.000 alumnes de tot l´Estat podrien ser els primers a rebre, el juny pròxim, el nou certificat oficial d'estudis, un document que els centres educatius lliuraran a tots aquells que deixin l'educació bàsica des d'aquest curs sense haver completat l'ESO .

Aquesta novetat i la prova oral obligatòria de llengua estrangera en la selectivitat de 2012 s'uneixen a les que apliquin les comunitat autònomes, com els exàmens lliures per obtenir el títol de Batxillerat a La Rioja o el País Valencià o un sistema de "contractes-programa" de les conselleries amb escoles i instituts per incrementar l'èxit dels alumnes.

El document que es lliuri als que no aconsegueixin la titulació obligatòria inclourà els anys d'escolarització, les competències adquirides i un informe orientador sobre les opcions acadèmiques i professionals de l'estudiant.

Serà vàlid a tot l´Estat espanyol i podrà permetre l'exempció de part de les proves del graduat en Secundària Obligatòria o accés a la FP, segons determinin les administracions educatives.

Les últimes estadístiques disponibles (curs 2009-2010) indiquen que el 39 % dels prop de 400.000 alumnes matriculats a quart d'ESO són repetidors: un 24 % acumula un any de retard i el 15 % arrossega dos o més.

Aquests últims es troben "en clara situació de risc" d'abandonament de l'ensenyament obligatori sense completar-la, segons apunten des del Ministeri d'Educació, és a dir, al voltant de 60.000 alumnes.

Serien aquests, si deixessin finalment l'escola bàsica sense títol, els que rebrien el certificat cada any.

Aquest document forma part de la modificació de quart d'ESO aprovada aquest any per la Llei d'Acompanyament de la Llei d'economia sostenible i el reial decret de desenvolupament corresponent, encara que les CCAA esperaran, en general, al curs 2012-2013 per implantar la reforma completa.

El començament del curs ha conclòs aquesta última setmana en totes les comunitats, amb més alumnes en el conjunt dels ensenyaments generals no universitaris que fa un any. A Catalunya es manté aquest curs l'hora addicional de reforç i aprofundiment per a alumnes d'unes 400 escoles rurals i entorns socioeconòmics desfavorits.

Font: diaridegirona.cat

 
Dilluns, 19 de Setembre de 2011 10:29

El nombre de joves que marxen fora a treballar creix a bon ritme any rere any. Actualment, hi ha 170.909 catalans residint a l'estranger i una quarta part tenen menys de 35 anys, segons les últimes dades de l'Idescat. Aquesta xifra és un 9,3% superior al registre de fa un any i exclou els estudiants que passen temporades a fora en programes de beques com ara l'Erasmus universitari.

Els empeny la curiositat de conèixer i experimentar, però també, d'un temps ençà, l'esperança de trobar un futur professional millor que el que se'ls ofereix aquí. Es tracta de generacions que han crescut en una Europa de portes obertes que els crida a sortir de casa. La gran majoria tenen amics repartits per tota la geografia (dins i fora del continent) que els engresquen a intentar igualar la seva sort. Molts tenen estudis superiors (universitaris o professionals) i se senten preparats per competir amb els seus iguals arreu.

Si bé és cert que una gran part marxen per allò de "si no ho fas ara, no ho faràs mai", també ho és que cada cop n'hi ha més que hi van a trobar una feina en millors condicions o fugint de l'atur que els empaita en un mercat laboral que encara no crea ocupació. Amb aquest panorama, els joves coincideixen que l'estranger és una sortida molt enriquidora per anar fent camí.

Segons l'Eurobaròmetre del juny passat sobre mobilitat juvenil, Espanya està entre els sis primers països on els joves tenen ganes de marxar. Un 68% manifesten el desig de sortir a fora ja sigui a treballar o a formar-se. Un 36% dels enquestats responen que marxarien per un temps determinat i un 32% no es posen data de tornada.

I és que mentre a Catalunya i a Espanya la sortida de la crisi sembla encara molt llunyana, altres països compten amb més potencial per créixer de manera imminent. Estats com Alemanya, tot i haver frenat el creixement en el segon trimestre, ja han dit ben clar que necessiten perfils tècnics.

Des de la Generalitat ja es treballa per establir contactes amb diverses regions europees que poden ser destinació de treballadors joves. Entre les polítiques actives d'ocupació en què treballa el Govern hi figura un pla per afavorir aquest tipus de contractació a través de programes amb regions com Baden-Württemberg, Illa de França, la Toscana i el Quebec. Amb tots ja s'han mantingut contactes, segons va dir fa uns mesos la secretària d'Ocupació, Esther Sànchez.

Els perfils més reclutats a fora són enginyers i professionals tècnics, però també docents, personal sanitari i treballadors del sector de l'hostaleria i el turisme. La barrera idiomàtica cada cop és més petita, tot i que el nivell de coneixement de llengües encara és lluny de poder comparar-se al d'altres europeus.

Joves JESP

UGT alerta de l'èxode en el que anomena la generació JESP, Joves Emigrants Sobradament Preparats. Si bé considera positiva l'experiència a l'estranger, tem que la manca d'oportunitats fa que es perdi molt del talent sense saber quan tornarà -ni si ho farà-. A més a més, la reforma laboral "no resol, sinó que accentua" problemes com la temporalitat i els baixos salaris que reben.

En el mateix sentit, la secretària de la federació de joves de CCOO, Tania Pérez, critica que l'ampliació fins a 30 anys del contracte de formació que permet a l'empresa pagar el salari mínim (641 euros) no és una mesura que afavoreixi un canvi. Pérez assegura que, a banda de ser un contracte molt poc utilitzat, els canvis són una manera "incorrecta" d'abordar el problema de l'atur juvenil. Els més formats, assegura, seguiran mirant a fora per fugir de la temporalitat i la precarietat que veuen a les ofertes d'aquí.

Font: ara.cat

 
Dilluns, 5 de Setembre de 2011 12:55

Són emprenedors que, amb l'ajuda de la Fundació Banesto i Aenteg, han posat en marxa o estan a punt d'engegar el seu projecte d'empresa

Tots ells són gironins i tenen menys de 30 anys

Són catorze, però podrien ser molts més. Tots ells es van presentar al programa Yuzz per a joves emprenedors –fins a 30 anys– que va impulsar per primera vegada l'any passat a Girona la Fundació Banesto i que va ser coordinat per l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (Aenteg). Són emprenedors, encara que a alguns d'ells els agradi molt més anomenar-se “supervivents” perquè la crisi “ha fet que busquessin fórmules per tirar endavant”. Dels catorze projectes que els emprenedors han accedit a publicar, uns quants ja estan en funcionament i d'altres estan en tràmits per poder desenvolupar la seva idea.

Botiga ‘oulet' d'aliments

Entre els projectes d'aquesta primera edició de Yuzz hi ha el que van presentar Marta Furroy i Laia Ventura, La Botiga. Es tracta d'una botiga de queviures oulet dedicada a la recollida, compra i venda de productes alimentaris. A La Botiga se centren en la posada en actiu de productes alimentaris que estan en fase de rebuig i que encara es podrien considerar aptes per al consum alimentari i, per tant, encara podrien mantenir-se dins la cadena de venda: productes malmesos estèticament, tarats, amb caducitat pròxima. “Es busquen les possibilitats d'aprofitament d'aquests aliments, i pren especial força en l'actual context econòmic i social”, expliquen.

Saber on es juga a futbol

El We Watch the Match és una aplicació que va crear Xavier Blanché. Consisteix en la geolocalització mitjançant el telèfon mòbil, per consultar els locals públics on es pot veure un esdeveniment esportiu determinat en qualsevol lloc del món. Així doncs, si un seguidor del FC Barcelona és de viatge a París, justament la nit que juga el Barça, i vol saber on podria veure el partit amb el millor ambient possible, We Watch the Match li dóna la solució localitzant aquells locals que estiguin en un radi d'actuació òptim i oferint-li les característiques i la situació exacta per trobar el local.

Esports conjunts

El projecte Radar Sport, d'Aleix Risco, pretén crear una xarxa social per facilitar el contacte entre persones d'un entorn geogràfic concret per practicar esports junts. Aquest projecte pretén aprofitar les eines socials per fomentar l'esport en grup i afavorir les relacions entre els membres d'una mateixa comunitat. L'objectiu de Radar Sport és la creació d'un punt de trobada perquè els esportistes populars puguin posar-se en contacte amb altres membres actius del seu entorn i gaudir de l'esport en companyia. Es vol reorientar la necessitat de relacionar-se en les xarxes socials en un àmbit concret, en aquest cas relacionat amb la pràctica esportiva.

Optimitzar recursos

Ecofriend, que va guanyar el Yuzz de Girona, és un nou sistema per al manteniment òptim i sostenible de plantes, jardins, horts i cultius de forma autònoma i intel·ligent que permet l'optimització de recursos com ara l'aigua o l'adob. D'aquesta manera l'usuari pot saber com es troben les seves plantes, quan és necessari regar-les o si necessiten algun tipus de nutrient. Per tant, Ecofriend actua com un jardiner personal i intel·ligent que pot assessorar l'usuari sobre com ha d'actuar per cuidar les plantes. També pot actuar automàticament sobre la planta i permetre així que l'usuari es despreocupi del manteniment.

Vendre directament

Tiendum.com, de Gerard Guiu, neix amb una idea de base: “Permetre al proveïdor o fabricant vendre directament al consumidor final” i oferir així productes a un preu molt competitiu de venda al públic. El principal problema amb què es troba moltes vegades és que no té la infraestructura necessària per arribar al consumidor i això, per norma general, representa una inversió important. “Amb Tiendum.com es proporciona al proveïdor una forma ràpida, senzilla i eficaç per vendre el seu producte al consumidor final mitjançant la venda per internet”, diu Guiu.

Turisme rural

En el turisme rural hi ha una crisi important d'ocupació. Hi ha una part important de cases que, malgrat la seva alta qualitat i el fet d'oferir un tracte excel·lent als clients, no aconsegueixen el nivell d'ocupació desitjat. És per aquest motiu que Naturaki, de Narcís Vilà, se centra a crear una central de reserves i, al mateix temps, gestionar íntegrament la comercialització d'aquests allotjaments.

Font: El Punt Avui

 
Divendres, 2 de Setembre de 2011 07:20

En breu es publicarà una nova convocatòria d’ajuts Leader.

Es preveu que aquesta nova convocatòria inclogui novetats importants com la possibilitat que les empreses agroalimentàries minoristes (comerç al detall) i les agrobotigues gestionades per persones físiques o societats mercantils (no només cooperatives o SAT com en anteriors convocatòries) puguin sol·licitar l’ajut.

Les empreses que ho sol·licitin poden obtenir fins a un 35% de subvenció a fons perdut de les inversions presentades en base a projectes de creació, millora o ampliació de negocis.

Per informar amb més detall de les característiques d’aquests ajuts durem a terme les següents jornades informatives a les quals us recomanem assistir:

  • 5 de setembre, a les 10h i a les 19:30h – Sala de Plens del Consell Comarcal de la Garrotxa (Olot)

Podeu trobar més informació al següent enllaç: http://adrinoc.cat/?page_id (de moment és de la convocatòria 2010, s´actualitzarà quan la convocatòria del 2011 es publiqui al DOGC)

 
Dilluns, 29 d'Agost de 2011 15:16

Un 89% de les empreses utilitzaran les xarxes socials per buscar candidats durant el 2011. Aquesta és una de les conclusions principals de l'estudi realitzat Career Enlightenment i recollit pel web "Mashable.com".

Segons l'anàlisi dut a terme per aquesta empresa d'orientació laboral especialitzada a internet, durant el 2010 un 92% dels responsables de recursos humans van utilitzar les xarxes socials per seleccionar candidats, o si més no es van plantejar fer ús de les plataformes socials amb aquesta finalitat. La més popular va ser LinkedIn, utilitzada en un 86 % dels casos, seguida per Facebook (60%) i Twitter (50%).

Aquest ús o intenció d'ús ha evolucionat aquest any cap a una absoluta assimilació de les xarxes socials dins dels departaments de selecció de personal. En el portem de 2011, el 80% de les companyies enquestades en l'estudi han utilitzat LinkedIn per trobar candidats, el 45% ha fet ús de Twitter i el 50% ha recorregut a Facebook.

Les empreses no són les úniques que utilitzen les plataformes socials en la recerca de candidats, els mateixos treballadors també les utilitzen per trobar ofertes de feina o oferir-se com a candidats potencials. En aquest sentit, una altra dada que s'extreu de l'estudi és que 14,4 milions de persones han utilitzat les xarxes socials per trobar el seu últim treball.

L'anàlisi també es fixa en la necessitat d'incloure informació útil i poc compromesa en els perfils de les xarxes socials i, en aquesta línia, alerta que un de cada tres seleccionadors rebutgen els candidats basant-se en alguna informació seva que han trobat a través de les plataformes socials.

En conclusió, l'estudi revela que l'ús de les xarxes és efectiu. Segons la infografia, el 65% de les empreses han fet contractes satisfactoris a través de les xarxes socials i, d'aquesta manera, no és estrany que més del 55% de les companyies enquestades es plantegin augmentar la seva inversió en la recerca d'ocupació a través de xarxes socials.

 

Font: ara.cat

 

Pàgina 20 de 20

<< Inici < Anterior 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Següent > Final >>

Més videos

eurodesk transparente

ipunt

oficina jove

banner peque

compartir

 logo ime

Joves i què

 baixa

et-aj

et-ent

et-jov

insta juv

| + - | RTL - LTR