Notícies

Dilluns, 5 de Setembre de 2011 12:55

Són emprenedors que, amb l'ajuda de la Fundació Banesto i Aenteg, han posat en marxa o estan a punt d'engegar el seu projecte d'empresa

Tots ells són gironins i tenen menys de 30 anys

Són catorze, però podrien ser molts més. Tots ells es van presentar al programa Yuzz per a joves emprenedors –fins a 30 anys– que va impulsar per primera vegada l'any passat a Girona la Fundació Banesto i que va ser coordinat per l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (Aenteg). Són emprenedors, encara que a alguns d'ells els agradi molt més anomenar-se “supervivents” perquè la crisi “ha fet que busquessin fórmules per tirar endavant”. Dels catorze projectes que els emprenedors han accedit a publicar, uns quants ja estan en funcionament i d'altres estan en tràmits per poder desenvolupar la seva idea.

Botiga ‘oulet' d'aliments

Entre els projectes d'aquesta primera edició de Yuzz hi ha el que van presentar Marta Furroy i Laia Ventura, La Botiga. Es tracta d'una botiga de queviures oulet dedicada a la recollida, compra i venda de productes alimentaris. A La Botiga se centren en la posada en actiu de productes alimentaris que estan en fase de rebuig i que encara es podrien considerar aptes per al consum alimentari i, per tant, encara podrien mantenir-se dins la cadena de venda: productes malmesos estèticament, tarats, amb caducitat pròxima. “Es busquen les possibilitats d'aprofitament d'aquests aliments, i pren especial força en l'actual context econòmic i social”, expliquen.

Saber on es juga a futbol

El We Watch the Match és una aplicació que va crear Xavier Blanché. Consisteix en la geolocalització mitjançant el telèfon mòbil, per consultar els locals públics on es pot veure un esdeveniment esportiu determinat en qualsevol lloc del món. Així doncs, si un seguidor del FC Barcelona és de viatge a París, justament la nit que juga el Barça, i vol saber on podria veure el partit amb el millor ambient possible, We Watch the Match li dóna la solució localitzant aquells locals que estiguin en un radi d'actuació òptim i oferint-li les característiques i la situació exacta per trobar el local.

Esports conjunts

El projecte Radar Sport, d'Aleix Risco, pretén crear una xarxa social per facilitar el contacte entre persones d'un entorn geogràfic concret per practicar esports junts. Aquest projecte pretén aprofitar les eines socials per fomentar l'esport en grup i afavorir les relacions entre els membres d'una mateixa comunitat. L'objectiu de Radar Sport és la creació d'un punt de trobada perquè els esportistes populars puguin posar-se en contacte amb altres membres actius del seu entorn i gaudir de l'esport en companyia. Es vol reorientar la necessitat de relacionar-se en les xarxes socials en un àmbit concret, en aquest cas relacionat amb la pràctica esportiva.

Optimitzar recursos

Ecofriend, que va guanyar el Yuzz de Girona, és un nou sistema per al manteniment òptim i sostenible de plantes, jardins, horts i cultius de forma autònoma i intel·ligent que permet l'optimització de recursos com ara l'aigua o l'adob. D'aquesta manera l'usuari pot saber com es troben les seves plantes, quan és necessari regar-les o si necessiten algun tipus de nutrient. Per tant, Ecofriend actua com un jardiner personal i intel·ligent que pot assessorar l'usuari sobre com ha d'actuar per cuidar les plantes. També pot actuar automàticament sobre la planta i permetre així que l'usuari es despreocupi del manteniment.

Vendre directament

Tiendum.com, de Gerard Guiu, neix amb una idea de base: “Permetre al proveïdor o fabricant vendre directament al consumidor final” i oferir així productes a un preu molt competitiu de venda al públic. El principal problema amb què es troba moltes vegades és que no té la infraestructura necessària per arribar al consumidor i això, per norma general, representa una inversió important. “Amb Tiendum.com es proporciona al proveïdor una forma ràpida, senzilla i eficaç per vendre el seu producte al consumidor final mitjançant la venda per internet”, diu Guiu.

Turisme rural

En el turisme rural hi ha una crisi important d'ocupació. Hi ha una part important de cases que, malgrat la seva alta qualitat i el fet d'oferir un tracte excel·lent als clients, no aconsegueixen el nivell d'ocupació desitjat. És per aquest motiu que Naturaki, de Narcís Vilà, se centra a crear una central de reserves i, al mateix temps, gestionar íntegrament la comercialització d'aquests allotjaments.

Font: El Punt Avui

 
Divendres, 2 de Setembre de 2011 07:20

En breu es publicarà una nova convocatòria d’ajuts Leader.

Es preveu que aquesta nova convocatòria inclogui novetats importants com la possibilitat que les empreses agroalimentàries minoristes (comerç al detall) i les agrobotigues gestionades per persones físiques o societats mercantils (no només cooperatives o SAT com en anteriors convocatòries) puguin sol·licitar l’ajut.

Les empreses que ho sol·licitin poden obtenir fins a un 35% de subvenció a fons perdut de les inversions presentades en base a projectes de creació, millora o ampliació de negocis.

Per informar amb més detall de les característiques d’aquests ajuts durem a terme les següents jornades informatives a les quals us recomanem assistir:

  • 5 de setembre, a les 10h i a les 19:30h – Sala de Plens del Consell Comarcal de la Garrotxa (Olot)

Podeu trobar més informació al següent enllaç: http://adrinoc.cat/?page_id (de moment és de la convocatòria 2010, s´actualitzarà quan la convocatòria del 2011 es publiqui al DOGC)

 
Dilluns, 29 d'Agost de 2011 15:16

Un 89% de les empreses utilitzaran les xarxes socials per buscar candidats durant el 2011. Aquesta és una de les conclusions principals de l'estudi realitzat Career Enlightenment i recollit pel web "Mashable.com".

Segons l'anàlisi dut a terme per aquesta empresa d'orientació laboral especialitzada a internet, durant el 2010 un 92% dels responsables de recursos humans van utilitzar les xarxes socials per seleccionar candidats, o si més no es van plantejar fer ús de les plataformes socials amb aquesta finalitat. La més popular va ser LinkedIn, utilitzada en un 86 % dels casos, seguida per Facebook (60%) i Twitter (50%).

Aquest ús o intenció d'ús ha evolucionat aquest any cap a una absoluta assimilació de les xarxes socials dins dels departaments de selecció de personal. En el portem de 2011, el 80% de les companyies enquestades en l'estudi han utilitzat LinkedIn per trobar candidats, el 45% ha fet ús de Twitter i el 50% ha recorregut a Facebook.

Les empreses no són les úniques que utilitzen les plataformes socials en la recerca de candidats, els mateixos treballadors també les utilitzen per trobar ofertes de feina o oferir-se com a candidats potencials. En aquest sentit, una altra dada que s'extreu de l'estudi és que 14,4 milions de persones han utilitzat les xarxes socials per trobar el seu últim treball.

L'anàlisi també es fixa en la necessitat d'incloure informació útil i poc compromesa en els perfils de les xarxes socials i, en aquesta línia, alerta que un de cada tres seleccionadors rebutgen els candidats basant-se en alguna informació seva que han trobat a través de les plataformes socials.

En conclusió, l'estudi revela que l'ús de les xarxes és efectiu. Segons la infografia, el 65% de les empreses han fet contractes satisfactoris a través de les xarxes socials i, d'aquesta manera, no és estrany que més del 55% de les companyies enquestades es plantegin augmentar la seva inversió en la recerca d'ocupació a través de xarxes socials.

 

Font: ara.cat

 
Dimecres, 6 de Juliol de 2011 15:17
Tot i els esforços per fer creure que una bona part de la joventut no té ni ofici, ni benefici o, en versió actual, que ni estudia ni treballa, el cert és que cada cop més estudis demostren que els anomenats "ni-nis" són quatre gats. En concret, segons un estudi de l'Índex Laboral Manpower Group només representen un 2,7% de tots els joves.

 

Sigui perquè la crisi ens ha motivat a apostar per la formació o a no deixar passar cap oportunitat laboral, sigui perquè el jovent cada cop està més conscienciat que la situació requereix esforç, el resultat és que el percentatge de persones que no consten en el mercat de treball, perquè ni treballen ni estan a l'atur, ni tampoc estan escolaritzades resulta marginal i cada cop va a menys. L'estudi que ofereix dades des del 1977 fins als primers mesos del 2011, demostra com al llarg de la història sempre hi ha hagut persones que podrien pertànyer a aquest col·lectiu –malgrat que en altres èpoques no tenien un nom específic com ara– i que, fins i tot, n'hi havia molts més el 1995 o el 2007 (just abans que comencés l'actual recessió).

Amb les xifres a les mans es constata, segons aquest estudi, que els joves que ni estudien ni treballen i viuen a casa dels seus pares van evolucionar de 450.000 el 1995 a uns 307.000 durant el primer trimestre del 2011. En proporció, suposa passar del 3,8 % al 2,7% de tots els joves.

L'estudi demostra que davant la crisi els joves han apostat per la formació: els nois i noies nadius que estudien han passat del 20,2% al 24% entre 2007 i 2011, mentre que el dels joves immigrants també ha ascendit del 8,3 a l'11,7% actual. I un altre de les conclusions sorprenents és que malgrat la recessió, els joves entre 16 i 34 anys aconsegueixen independitzar-se. El 1995 només ho feien el 30,3% mentre que ara marxen de casa dels pares un 40,6% del total dels joves.

Finalment, l'informe demostra que els joves immigrants també contemplen tornar als seus països: uns 180.000 immigrants d'entre 20 i 30 anys han abandonat Espanya a causa de la crisi.

Font: jove.cat

 
Dimecres, 6 de Juliol de 2011 15:15

Nou de cada deu universitaris treballen tres anys després d'acabar els estudis

Prop del 90% dels titulats tenen un sou mensual de 2.000 euros o més

La taxa d'ocupació dobla la de la resta de joves

La preocupació creixent pels índex d'ocupació dels titulats universitaris és injustificada. Almenys així s'extreu dels resultats de l'enquesta d'inserció laboral realitzada per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, l'AQU. Les dades recollides evidencien que nou de cada deu universitaris treballen tres anys després d'acabar els estudis. A més, prop del 90% guanyen dos mil euros o més de salari mensual. Un nivell molt alt d'ocupació i retribució que també es veu acompanyat per una estabilitat contractual, ja que més del 55% són treballadors fixos.

“La universitat garanteix als titulats el doble d'oportunitats de trobar feina que les que tenen la resta de joves de la mateixa generació”, destacava ahir el president de l'AQU, Joaquim Prats. Una distància en l'índex d'inserció laboral que, en canvi, no es detecta entre els estudiants de les universitats públiques i les privades, que per primera vegada participen en l'enquesta. “Les diferències són més significatives per tipus d'estudis”, va subratllar Josep Anton Ferré, director de l'AQU. L'àmbit de ciències de la salut és el que registra una taxa d'ocupació més alta, d'un 92,5%. La més baixa es dóna entre els titulats d'humanitats, tot i que treballen el 81,5% dels titulats.

Segons l'últim estudi de l'AQU també s'evidencia que s'ha reduït el temps d'espera per trobar feina, ja que el 79% dels universitaris de la promoció 2006/2007 havia signat un contracte en els tres mesos posteriors a titular-se. Això suposa un augment del 3% respecte al 2008. Segons Ferré, la raó és que ha crescut el nombre d'estudiants que compaginen universitat i feina. “Hi ha un descens continuat de les persones que només estudien”, va manifestar. Un factor que ha contribuït a rebaixar l'impacte de la crisi entre els titulats. Tenir una feina estable i ben pagada i que, en més del 56% dels casos s'adequa al màxim a la titulació obtinguda, es tradueix en un alt índex de satisfacció amb els estudis realitzats. Així, un 72,4% dels universitaris tornaria a fer la mateixa carrera.

Font: El Punt

 

Pàgina 20 de 20

<< Inici < Anterior 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Següent > Final >>

Més videos

eurodesk transparente

ipunt

oficina jove

banner peque

compartir

 logo ime

Joves i què

 baixa

et-aj

et-ent

et-jov

insta juv

| + - | RTL - LTR