Notícies

Dimecres, 19 d'Octubre de 2011 07:32

Amb l’objectiu de fomentar i ajudar a la figura de l’emprenedor dins la nostra societat, Infoempleo posa en marxa la iniciativa EmprendGo, un projecte de caire públic i privat que premiarà i finançarà diverses idees per a la creació d’empresa.

El projecte ha comptat amb la participació del Ministeri de Treball i d’Educació, així com de les empreses més punteres en els sector més importants de la economia espanyola; Acciona, Repsol, BBVA o Telefónica són algunes d’elles i aportaran la seva experiència durant el procés de formació de les iniciatives empresarials premiades.

Un total de 30 emprenedors rebran una ajuda econòmica de fins 100.000 euros, destinats a materialitzar les seves idees d’empresa. D’aquesta forma, s’ampliarà el teixit empresarial espanyol i es potenciaran diferents sectors econòmics, tot creant nous llocs de treball. El termini per presentar els projectes finalitza el 15 de gener de 2012, es poden consultar les bases del concurs al web oficial de la iniciativa.

Font: barcelonesjove.net

 
Dijous, 13 d'Octubre de 2011 15:32

Les TIC estan sent fonamentals en la creació de negocis

Gairebé un miler de petites empreses es van crear el 2010 a la demarcació a través de la xarxa Inicia de la Generalitat i altres ens públics

Entre les xifres de l'augment de l'atur i les estadístiques econòmiques poc encoratjadores, apareixen dades que conviden a un cert optimisme. A les comarques de Girona, un dels llocs on es poden trobar aquestes dades són els vivers d'empreses i els centres de coworking (espais compartits per microempreses), uns serveis generalment patrocinats per les administracions públiques per donar un cop de mà als que s'animen a muntar el seu propi negoci.

Segons les dades de la Generalitat, l'any passat es van obrir a la demarcació 965 negocis sota l'empara d'Inicia, la xarxa de la Generalitat i ens locals on trobem tants vivers d'empreses i coworking com diversos programes d'ajuda als emprenedors i les empreses ja establertes. Solen ser negocis d'una o dues persones que, després de perdre el lloc de treball, han capitalitzat l'atur i s'han fet autònoms. Aquesta és una de les característiques de la nova fornada d'empresaris, nascuda de la necessitat. L'altra singularitat és la relació molt estreta que mantenen amb les noves tecnologies, bé perquè el producte que generen ho és per si mateix, o bé perquè la xarxa és la seva eina de treball bàsica.

Especialització

“Si trobes el producte que fa falta, et dirigeixes al mercat correcte i hi poses esforç, te'n surts”, assegura Quim Gudayol, director de Nexes de Forallac, obert fa dos anys per iniciativa de l'Ajuntament. En aquest centre conviuen, entre altres, un distribuïdor de pastisseria elaborada per monges de clausura, un fabricant de roba feta de bambú, cinc botigues virtuals, una enginyeria de telecomunicacions i dos dissenyadors gràfics. “L'interessant d'un viver com aquest –comenta Gudayol– és que el contacte entre els usuaris afavoreix les sinergies i l'aparició d'oportunitats de negoci”. Del mateix parer és Xevi Garcia, responsable del centre d'empreses de les Preses, fundat a finals de la dècada de 1990. Entre altres professionals, en el seu viver hi trobem uns dissenyadors de pàgines web i de jocs en línia que precisament es van conèixer aquí. A Banyoles, el Consell Comarcal del Pla de l'Estany ha obert aquest any El Niu, un espai de coworking que encara està en rodatge. De moment només hi ha quatre usuaris. Annabel González, de 25 anys, n'és una. Va estudiar realització audiovisual a la UdG, va estar treballant de dissenyadora gràfica i posteriorment es va especialitzar en crear la imatge d'esdeveniments fundant www.thegardenparties. com. “Em puc cuidar –posa d'exemple– de les invitacions i del reportatge fotogràfic i de vídeo d'un casament, donant a l'esdeveniment la personalitat que s'adiu als clients”.

També tallers

En alguns vivers també hi ha tallers, ocupats per negocis que no necessiten uns espais molt grans. A Nexes hi ha, per exemple, dues companyies de transport urgent i, al centre d'empreses de les Preses, un fabricant de canals artesanes i el local d'assaig i magatzem d'una companyia de teatre.

Font: El Punt

 
Dijous, 13 d'Octubre de 2011 15:25

Els tallers d'educació sexual serveixen per conscienciar els joves dels riscos associats a la pràctica del sexe. Això és el que es desprén de les avaluacions realitzades per Sida Studi a 429 joves estudiants de Secundària, que estableix que els joves redueixen en un 50% les seves pràctiques sexuals desprotegides després d’assistir a aquests tallers de promoció de la salut sexual i reducció dels riscos associats (ITS, VIH/sida i embarassos no planificats) que ha impartit l’entitat en diversos centres educatius durant el curs escolar 2010-2011.

L'entitat Sida Studi ha avaluat mitjançant dos qüestionaris, el primer abans de realitzar la intervenció i el segon un mes després d’haver fet les sessions, 429 joves de 3r i 4rt de l’ESO i 191 joves de Batxillerat i CGFM participants en els tallers de promoció de la salut sexual. Segons les dades obtingudes, un 23% dels nois de 2n cicle de l’ESO ja han mantingut relacions sexuals que inclouen la penetració i en batxillerat i cicles formatius de grau mitjà, aquesta xifra augmenta fins al 53%.

Pel que fa a la font d’on els joves extreuen informació sobre sexualitat, un 60% de noies i un 44% de nois de 3r i 4rt de l’ESO l'obtenen principalment dels seus amics. Destaca també la diferència significativa entre nois (33%) i noies (3’4%) en la cerca d’informació per internet. En els joves de batxillerat i cicles formatius, la segona font d’informació és l’escola (31% noies, 27% nois) mentre que en l’ESO només un 18% de noies i un 4% de nois s’adrecen a l’escola. Aquest fet s’explica per la manca de recursos sobre salut sexual en el currículum escolar en aquestes edats.

Mètodes preventius
En relació als mètodes preventius, el preservatiu per al penis és el mètode més emprat. El 55% dels joves de 2n cicle de l’ESO fan servir sempre el preservatiu i un 20% gairebé sempre, mentre que en batxillerat i cicles formatius més del 70% dels joves diu utilitzar-lo sempre o gairebé sempre.

Pel que fa als resultats després del taller, destaca el fet que els joves redueixen en un 50% les seves pràctiques sexuals desprotegides. En batxillerat i cicles formatius, el 28% dels joves deia haver mantingut relacions sexuals desprotegides abans de realitzar la intervenció mentre que un mes després de finalitzar la intervenció aquestes dades disminueixen, especialment, en el cas dels nois més d'un 50%. En el cas del 2n cicle de l’ESO, abans d’iniciar la intervenció aproximadament un 20% dels joves havia mantingut pràctiques sexuals sense protecció mentre que un mes després d’acabar la intervenció s’observa que només un 12% ha mantingut pràctiques sexuals desprotegides.

Font: La Malla

 
Dilluns, 10 d'Octubre de 2011 12:39

La destrucció d'ocupació s'acarnissa amb els menys formats mentre creix el nombre de doctorats en actiu

En canvi, el nombre d'universitaris a l'atur s'ha doblat perquè el mercat laboral no els ha pogut absorbir

La crisi ha destruït més de 400.000 llocs de treball a Catalunya i ha afectat tots els sectors, totes les classes socials i tots els col·lectius, però no d'igual manera. Joves, immigrants i treballadors de la construcció l'han soferta amb més intensitat. I els que l'han notada menys han estat els més formats, perquè, tot i que el nombre de desocupats ha pujat, es manté l'ocupació de persones amb estudis superiors.

L'ocupació dels formats superiors –diplomats, llicenciats i doctorats– no només no ha baixat durant la crisi sinó que fins i tot presenta un lleuger augment del 0,4%, amb 4.000 treballadors més que fa tres anys. No és que aquest segment hagi estat immune a la crisi, però va poder recuperar la pèrdua d'ocupació del primer impacte de la recessió i ja fa quatre trimestres que puja. En el tancament del segon trimestre hi havia 1.149.500 ocupats amb aquesta formació, més d'un terç dels 3,1 milions de treballadors a Catalunya, segons les dades de l'INE.

La part negativa és que hi ha 134.300 desocupats amb aquest nivell d'estudis, més del triple que a l'inici de la crisi, quan eren 42.600. El fet que no es creessin llocs de treball qualificats ha provocat que bona part dels milers de llicenciats que cada any surten de les facultats no hagin trobat feina. L'excepció han estat els doctorats, que s'han incorporat al mercat de treball tot i la crisi. Al segon trimestre del 2008 n'hi havia 18.100 d'ocupats, i a finals del mateix trimestre d'aquest any, 23.400.

Si els universitaris, sobretot doctorats, són la cara, la creu són els menys formats. L'ocupació ha caigut un 33,5% els últims dos anys i mig pel que fa a treballadors amb educació primària o analfabets. Aquesta situació és encara més extrema si mirem només els analfabets. Tot i que són un col·lectiu petit, la crisi n'ha deixat sense feina 6 de cada 10. Tanmateix, l'atur no ha pujat tant entre els treballadors amb estudis primaris o sense estudis com en el d'universitaris, perquè la incorporació de nous actius al mercat de treball és inferior en menys formats que en diplomats, llicenciats i doctorats.

La meitat dels llocs de treball destruïts per la crisi, 204.300, són de treballadors amb estudis secundaris. Aquest col·lectiu, el més nombrós, no ha estat tan afectat per la crisi com el dels menys formats, però sí molt més que els universitaris, i ha perdut més d'un 10% d'ocupats.

Font: El Punt

 
Dimarts, 4 d'Octubre de 2011 12:47
Ha perdut el qualificatiu de producte 'nou i fresc' per als joves, s'ha convertit en un aparador excessiu, recol·lecta una quantitat esfereïdora d'informació personal, el seu creixement implica més persones i empreses amb accés a les dades dels usuaris i Google+ ha arribat en el moment idoni

Els darrers dies hem recollit les crítiques que els nous canvis a Facebook han suscitat en els usuaris de la xarxa social, que posen sobre la taula un debat seriós –i cada cop més alarmant- sobre la privacitat dels internautes. Avui acostem l'opinió d'un especialista en xarxes socials, que en un article a The Huffingtong Post cita els cinc motius que pronostiquen la mort de la xarxa social amb més usuaris del món:

1. Ha perdut el qualificatiu de producte "nou i fresc"

L'èxit desmesurat de la xarxa ha fet que una plataforma que es va iniciar com una comunitat d'estudiants als Estats Units ara sigui el lloc de trobada per a un ampli col·lectiu mundial (800 milions de persones). La presència dels pares a la xarxa social és un fet que tira enrere molts joves.

2. S'ha convertit en un aparador excessiu de la vida dels usuaris

Creix l'opinió que el que va néixer com una plataforma per compartir fotografies i connectar la gent ara s'ha convertit “excessivament” en una aparador de la vida dels usuaris. Les noves funcionalitats, especialment el Timeline, exposen a l'usuari a una intromissió més difícil de controlar, i sovint obliguen a respondre –o si més no a haver d'esquivar- preguntes indiscretes sobre la relació que l'usuari manté amb els seus contactes.

3. Recol·lecta una quantitat esfereïdora d'informació personal

Zuckerberg no ha amagat mai la seva ambició de crear la major base de dades personals del món. Facebook emmagatzema cada cop més dades dels seus usuaris que, més enllà de crear una radiografia dels internautes, s'utilitza per fer-los víctimes de la publicitat directa i intrusiva.

4. El seu creixement podria implicar més actors involucrats i amb accés a les dades

En general, desagrada la idea de pensar que el creixement tan acusat de la xarxa social -tant en nombre d'usuaris com en ingressos indirectes- implicarà, molt previsiblement, l'entrada de nous actors amb cert control i accés a les dades dels usuaris. L'imminent sortida a borsa, que ara sembla ajornar-se fins a finals del 2012, farà créixer aquest sentiment.

5. L'arribada de Google+ en el moment idoni

Google+ es podria convertir en una amenaça real a mesura que va sumant usuaris desencantats amb Facebook. La companyia del cercador analitza de prop la seva màxima competidora en el terreny de les plataformes socials, i procura recollir-ne els buits en privacitat i les funcionalitats que disgusten els usuaris. No obstant això, de moment és aviat per pronosticar si Google+ acabarà desbancant Facebook, i per ara se situa a una distància considerable en nombre d'usuaris (uns 43 milions arreu del món, enfront els 800 de Facebook).

Font: ara.cat

 

Pàgina 21 de 22

<< Inici < Anterior 21 22 Següent > Final >>

Més videos

eurodesk transparente

ipunt

oficina jove

Captura2

compartir

 logo ime

Joves i què

 baixa

et-aj

et-ent

et-jov

insta juv

| + - | RTL - LTR